Forum Pedagogiczne 1/2015
PRODUKT NIEDOSTĘPNY - NAKŁAD WYCZERPANY
OD REDAKCJI
DZIAŁ TEMATYCZNY: Nauczenie filozofii i etyki
Z. Dymarski, Strategie nauczania filozofii
A. Grodek, Sokrates Café jako sposób kształtowania postawy filozoficznej nauczyciela filozofii i etyki
T. Niemirowski, Co to znaczy „nauczyć filozofii”?
ARTYKUŁY I ROZPRAWY
K. Pawełczyk-Dura, Iłariona (Troickiego) wizja reformy szkolnictwa cerkiewnego
B. Baraniak, Edukacja zawodowa w kreowaniu zmian szkolnictwa ponadgimnazjalnego i wyższego, zorientowanych na rynek pracy
L. Konieczna-Nowak, G. Dzwonowska, Czynnik metrorytmiczny i melodyczny a zapamiętywanie informacji. Badanie eksperymentalne
J. Pękala, Etos współczesnego nauczyciela w opinii nauczycieli i rodziców
R. Pabich, Nadzieja podstawowa a poczucie sensu życia i lęk przed śmiercią u młodzieży akademickiej
N. M. Ruman, Sztuka sakralna a przeżycie tanatologiczne – aspekt teologiczno-pedagogiczny
Z. Babicki, Zasada ewangelicznej miłości podstawą działalności opiekuńczo-wychowawczej w projekcie „Adopcja Serca”
R. M. Kosmatka, Zjawisko mobbingu międzyuczniowskiego a wartości wyniesione z domu rodzinnego
M. Kilian, Metodyka edukacji osób w starszym wieku. Podstawowe wskazówki i zasady
A. Regulska, Pomoc społeczna wobec zjawiska wykluczenia społecznego osób z chorobami psychicznymi
E. Śmiechowska-Petrovskij, Adaptacja podręczników szkolnych do potrzeb uczniów niewidzących –
stan i postulaty poznawczo-praktyczne
COLLOQUIA
DEBIUTY
RECENZJE
KRONIKA