Studia Philosophiae Christianae 4/2014
ARTYKUŁY
R. Czekalski, Czy możliwe jest zbudowanie etyki społecznej na podstawie koncepcji etycznych Emmanuela Lévinasa i Karola Wojtyły? Dyskusja na temat współczesnej etyki społecznej
K. Kędziora, Alexis de Tocqueville o egzystencjalnym i społecznym znaczeniu religii
M. Pamrów, O możliwości hermeneutycznego dialogu międzyreligijnego w erze globalizacji
K. Korcz, Wartości uniwersalne kontra wartości socjalizmu. Problematyka aksjologiczna w artykułach prasowych poświęconych powieści Mistrz i Małgorzata Michaiła Bułhakowa w latach 1969–1989
Z DYDAKTYKI FILOZOFII
A. Pobojewska, O istotnej kompetencji nauczyciela filozofii i etyki
M. Woźniczka, Czy w nauczaniu filozofii obowiązują paradygmaty ideologiczne?
D.A . Michałowska, Wychowywanie do wartości – opinie nauczycieli o edukacji etycznej i etyce w szkole
M. Łojek-Kurzętkowska, Wychowanie do nieposłuszeństwa. O roli filozofii i etyki w polskiej szkole
M. Szymański, Nowa podstawa programowanauczania filozofii a modyfikacja celów dydaktycznych i sposobów ich realizacji