Jacques Maritain, Refleksje o Ameryce

Jacques Maritain, Refleksje o Ameryce

Niewielkich rozmiarów traktat filozoficzno-polityczny, po raz pierwszy udostępniany polskiemu czytelnikowi po sześćdziesięciu latach od publikacji oryginału.

Syberia Zachodnia

Syberia Zachodnia

Środowisko naturalne Syberii, tajemnice, bogactwo i różnorodność

Sądownictwo konstytucyjne. Teoria i praktyka

Sądownictwo konstytucyjne. Teoria i praktyka

Książka zawiera studia i materiały z I Okrągłego Stołu Problematyki Sądownictwa Konstytucyjnego.

Śmierć w wodzie i inne motywy akwatyczne w horyzoncie wyobraźni

Śmierć w wodzie i inne motywy akwatyczne w horyzoncie wyobraźni

Woda – substancja niezbędna do życia, oczyszczająca i upragniona – jednocześnie pozostaje żywiołem, który życiu zagraża, z łatwością je degraduje, niszczy, ale przecież i odnawia w odwiecznym cyklu przemian. Autorzy zabranych w tomie blisko trzydziestu rozpraw badają najróżniejsze konteksty występowania wody i innych motywów akwatycznych w dawnych i współczesnych tekstach kultury, śledząc m.in. ich złożone implikacje filozoficzne czy światopoglądowe w dziełach literackich, malarskich, fotograficznych, na obszarze filmu i sztuki teatru.

Problematyka ciała w nauczaniu Jana Pawła II w dialogu wiary i kultury

Problematyka ciała w nauczaniu Jana Pawła II w dialogu wiary i kultury

Propozycja ukazania aktualności myśli Jana Pawła II, szczególnie jego rozważań nad sensem ludzkiej cielesności.

Miejsca nieoczywiste. Literacka, artystyczna, społeczno-kulturowa perspektywa lokalności i prowincji

Miejsca nieoczywiste. Literacka, artystyczna, społeczno-kulturowa perspektywa lokalności i prowincji

O tych miejscach, wyrażanych w literaturze, gwarze, malarstwie i teatrze, o muzeum i o bibliotece jest ta książka.

Tłumaczenia w XXI wieku

Tłumaczenia w XXI wieku

Tłumaczenia w XXI wieku to temat otwarty, zapraszający do rozpoznawania, wyznaczania, a także przekraczania granic kultur i języków w jednostkowych spotkaniach trwających przez stulecia, we wzajemnej obecności, a także w przestrzeniach tak subtelnych, że wymykających się wszelkiemu językowi.

[S]łowna kotka

[S]łowna kotka

Obrazy, funkcje, przemiany włoskiej książki XVI wieku.

Sąd nad Jezusem

Sąd nad Jezusem

Studium ikonografii oraz źródeł od chrześcijańskiego antyku do nowożytności.

Badania nad rodowodem i tożsamością narodową Fryderyka Nietzschego

Badania nad rodowodem i tożsamością narodową Fryderyka Nietzschego

Fryderyk Nietzsche,  filozof, który uważał się za… Polaka. I to zarówno w rozumieniu poczucia własnej tożsamości jak i rodzinnego rodowodu.
Czy to tylko kolejna fanaberia tego wielkiego indywidualisty i twórcy?

Metodologiczna konstrukcja dziedziny dydaktyki etyki

Metodologiczna konstrukcja dziedziny dydaktyki etyki
26.00zł
SKU: 877

Metodologiczna konstrukcja dziedziny dydaktyki etyki

autor: Wanda Kamińska

 

"Płaszczyzna badawcza rozprawy habilitacyjnej Metodologiczna
konstrukcja dziedziny dydaktyki etyki została wyodrębniona zakresem
następującego pytania: Czy jest możliwe podniesienie poziomu nauczania
etyki w polskiej szkole w sposób systemowy? Zakres ten wyznacza
problem, który zakłada w swojej istocie odpowiedź praktyczną,
jednak próba jego rozwiązania wykracza daleko poza pragmatykę
życia, musi być ugruntowana w określonym modelu wiedzy."

(fragment wstępu).

Objętość: s. 403
Format: A-5
Oprawa miękka
ISBN 978 – 83 – 64181 – 39 – 9

 

Spis treści


Rozdział 1
Wstęp ,  str.9
11 Przedmiot rozważań ,  str.9
12 Aktualny stan nauczania etyki w Polsce ,  str.19
13 Teza – problem i cel pracy ,  str.29
14 Teoria modelowania systemowego jako metoda badawcza ,  str.31
15 Struktura pracy ,  str.42
16 Główne pojęcia ,  str.44
Rozdział 2
Determinanty kształtowania wiedzy moralnej Aspekt
historyczny ,  str.51
Wstęp ,  str.51
21 Starożytność ,  str.55
211 Ideały wychowawcze i szkolne formy edukacji
w starożytności ,  str.55
212 Teorie etyczne oraz społeczne w starożytności ,  str.65
213 Moralistyka w antyku ,  str.70
214 Wnioski ,  str.73
22 Średniowiecze 77
221 Ideały wychowawcze i szkolne formy edukacji ,  str.77
222 Teorie etyczne oraz społeczne w średniowieczu ,  str.81
223 Wnioski ,  str.83
23 Nowożytność ,  str.85
231 Ideały wychowawcze i szkolne formy edukacji ,  str.85
232 Teorie etyczne w nowożytności ,  str.97
233 Moralistyka ,  str.99
234 Wnioski ,  str.100
24 Współczesność ,  str.100
241 Ideały wychowawcze i szkolne formy edukacji ,  str.100
242 Wybrane teorie etyczne i społeczne ,  str.106
243 Moralistyka we współczesności ,  str.108
244 Wnioski ,  str.110
25 Próba dalszej analizy materiału badawczego ,  str.112
Podsumowanie ,  str.121
Rozdział 3
Nauczanie etyki jako przedmiot subdyscypliny
pedagogicznej ,  str.125
Wstęp ,  str.125
31 Dydaktyka przedmiotowa jako struktura naukowa ,  str.127
32 Struktura dydaktyczna etyki ,  str.143
321 Moralność jako przedmiot dydaktyki etyki Główne
punkty sieci poznawczej ,  str.145
322 Cechy wykładanego materiału ,  str.159
323 Cechy ucznia ,  str.163
324 Cechy procesu uczenia się i uczenia etyki ,  str.165
325 Kompetencje i czynności nauczyciela ,  str.170
Podsumowanie ,  str.178
Rozdział 4
Obszar badawczy teorii dydaktyki etyki ,  str.181
Wstęp ,  str.181
41 Formalny i materialny przedmiot dydaktyki etyki ,  str.184
42 Funkcjonalna analiza nauk pomocniczych dydaktyki etyki ,  str.188
421 Etyka, historia etyki i metaetyka jako nauki regulujące
stan zagadnień wewnątrzprzedmiotowych ,  str.189
422 Moralistyka ,  str.206
423 Dydaktyka ogólna i dydaktyka szczegółowa ,  str.207
424 Teoria wychowania Pedagogika wartości ,  str.210
425 Historia wychowania i nauczania ,  str.214
426 Psychologia moralności ,  str.216
43 Stan badań w naukach pobocznych ,  str.237
431 Filozofia umysłu ,  str.237
432 Socjologia moralności ,  str.241
433 Kulturoznawstwo ,  str.247
434 Teoria komunikacji Gramatyka komunikacyjna ,  str.250
44 Status naukowy dydaktyki etyki ,  str.253
45 Metodologia nauk społecznych i ekonomicznych ,  str.258
46 Metodologia filozofii moralnej ,  str.266
Podsumowanie ,  str.268
Rozdział 5
Szkolna edukacja moralna w świetle metodologii
systemowej ,  str.271
Wstęp ,  str.271
51 Teoria modelowania systemowego ,  str.275
52 Cechy konstytutywne modelu nauczania etyki ,  str.283
53 Treściowa analiza determinantów modelu ,  str.286
54 Trójstopniowy model nauczania etyki jako strategia
adaptacyjna ,  str.300
55 Analiza porównawcza modeli: ekonomicznego
i filozoficznego ,  str.305
551 Określenie płaszczyzny porównawczej ,  str.305
552 Dydaktyka etyki jako nauka filozoficzna ,  str.307
553 Dydaktyka etyki jako nauka społeczna ,  str.313
Podsumowanie ,  str.318
Rozdział 6
Filozoficzne podstawy przedstawionej koncepcji dydaktyki etyki ,  str.325
Wstęp ,  str.325
61 Założenia metafizyczne ,  str.329
62 Założenia antropologiczne ,  str.331
63 Założenia metodologiczne ,  str.340
64 Założenia epistemologiczne ,  str.344
65 Założenia lingwistyczne ,  str.349
Podsumowanie ,  str.359
Rozdział 7
Zakończenie ,  str.363
71 Struktura i treść wywodu ,  str.363
72 Wnioski ,  str.370
Bibliografia ,  str.303
Spis rysunków i tablic ,  str.405

Stara cena 36 zł
 

Cena: 26.00zł
© 2024 UKSW Wszelkie prawa zastrzeżone
Informacja o ciasteczkach